Formål
Undervisningens organisering skal skabe rammer, der sikrer hver enkelt elevs bedst mulig læring, dannelse og trivsel.
Elevernes placering i klasser
-
Hvis årgangen er så stor, at der skal dannes mere end én klasse, tilstræber skolen at danne klasserne på baggrund af den bedst mulige løsning for netop den gruppe børn.
-
Skolen baserer sin vurdering på baggrund af samarbejde med forældrene, tidligere institutioner, personalet i Tidlig SFO og en ligelig fordeling i klasserne som helhed.
-
Skolen har den endelige beslutning i forhold til klassedannelse.
Elevernes undervisningstimetal
Skolen tilstræber, at skolebestyrelsen træffer beslutning om undervisningstimetallet, og at det ikke væsentligt overskrider minimumstimetallet (jf. Folkeskoleloven § 14b).
Skemalægning
-
Skemalægningen har som mål at sikre eleverne en både sammenhængende og varieret skoledag.
-
Skoledagen planlægges under hensyntagen til elevernes behov for pauser og tid til at spise.
-
Skolen tilstræber, at skemaet og evt. skemaændringer er kendt af elever, forældre, skolens medarbejdere, ledelse og relevante samarbejdspartnere.
-
Skolen tilstræber, at skoledagen planlægges, så der er mulighed for aktivitetsbaseret undervisning, ekskursioner og samarbejde med eksterne parter.
Vikardækning
-
Skolen tilstræber et højt fagligt niveau i undervisningen ved vikardækning.
-
Skolen tilstræber, at vikardækningen så vidt muligt foretages af en lærer, eleverne
kender i forvejen.
-
Skolen tilstræber en vedvarende og sammenhængende vikardækning ved en undervisers
længerevarende fravær.
/godkendt af skolebestyrelsen juni 2018
UNDERVISNINGENS ORGANISERING